Tijdens de lock-downs hebben alle Tref scholen zich ingezet om het thuisonderwijs goed vorm te geven. De 8 scholen hebben daarin ook de samenwerking gezocht; er ontstond een werkgroep, gericht op de inzet van technologie bij thuisonderwijs. Toen het onderwijs in schooljaar 2021-2022 weer in de klas gegeven kon worden, wilden de scholen het geleerde en de onderlinge samenwerking in stand houden en juist verder doorontwikkelen. Hoe pak je dat professioneel aan? Samen met Kiemkr8 werd de Tref Innovatiegroep opgezet, een plek waar alle Tref medewerkers die geïnteresseerd zijn in innovatie, zich konden aansluiten.